Els Jardins del Reial de València (Vivers) acullen 50 panells expositius amb reproduccions fotogràfiques de les pintures més famoses del Museu del Prado, i que es podran visitar fins al 25 de maig.
La mostra, que es troba en itinerància per tot Espanya des de fa alguns anys, s'emmarca en els actes commemoratius organitzats per la pinacoteca estatal amb motiu del 200 aniversari.
L'exposició, que ha estat inaugurada este matí en presència de la primera tinent d'alcalde i regidora d'Hisenda, María José Ferrer San Segundo, i del regidor d'Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals, José Luis Moreno, permet que el públic realitze un recorregut per les diferents escoles pictòriques de la col·lecció permanent del Prado. Les escoles espanyola, italiana, flamenca, francesa, alemanya i holandesa hi estan presents en la mostra, que travessa la pintura europea des del segle XII al segle XX.
En la mostra n'hi ha reproduccions de pintures de Francisco de Goya, Velázquez, Rubens, Bruegel, Botticelli, Tiziano, Rembrandt o Durero. També s'inclouen reproduccions de dos pintures d'autors valencians: "Xics en la platja", de Sorolla, i "El somni de Jacob", de Josep de Ribera.
La mostra, que està ubicada en un dels passejos centrals d'entrada al recinte, coincidix en el temps amb la celebració de la Fira del Llibre de València, amb la qual cosa afegix un atractiu nou per visitar els Jardins del Real.
María José Ferrer San Segundo ha agraït a la Fundació Iberdrola i a les institucions la "implicació en la iniciativa i ha ressaltat la importància de la col·laboració publicoprivada".
Segons Ferrer San Segundo, "gràcies a l'esforç de la Fundació Iberdrola, una vegada més, i com ja va fer amb la il·luminació del Palau de la Música, i el treball conjunt del Museu Nacional del Prado, la Generalitat i l'Ajuntament, tenim la possibilitat d'admirar les obres de grans pintors d'Espanya, Itàlia o Flandes, com Goya, Velázquez, Botticcelli o El el Bosch, i d'altres escoles pictòriques, juntament amb els valencians Sorolla i Ribera".
La regidora ha afegit que "els nostres dos mestres tornen a casa en esta fantàstica iniciativa en la qual art, cultura i història abracen la nostra ciutat en un entorn inigualable, els Jardins de Vivers, un dels cors verds de la Capitalitat Verda Europea 2024 i, a més, coincidint amb la Fira del Llibre".
En esta línia, Ferrer San Segundo ha destacat que l'exposició comporta una "fusió d'art, naturala i ciutat, amb la lectura com a espectador d'excepció, i a pocs passos del Museu de Belles Arts de València", la qual cosa ha qualificat de "cultura en estat pur per al gaudi dels valencians".
Finalment, la regidora ha agraït al Museu Nacional del Prado la donació al consistori dels catàlegs de la pinacoteca