València acull este diumenge, 27 d'abril, la segona edició de la prova de triatló "Ironman 70.3" amb 3.000 persones inscrites. Per a això, s'ha preparat un dispositiu especial de trànsit que comportarà canvis en la mobilitat.
La segona edició del triatló de mitjana distància "Ironman 70.3", organitzat per Ironman Spain SLU amb el suport de l'Ajuntament de València i la Fundació Esportiva Municipal, consta de tres proves però serà la de ciclisme la que provocarà més afeccions en la circulació durant el matí de diumenge, especialment a la zona sud de la ciutat.
Així, esta prova de 90 kilòmetres eixirà des de la Marina Nord en direcció cap a Alboraia, de 7:30 a 10:30 hores, i passarà per Doctor Marcos Sopena, Eugènia Viñes, José Ballester Gozalvo, Séquia de la Cadena, avinguda dels Tarongers i Enginyer Fausto Elío. A partir d'ací, la prova recorrerà els municipis d'Alboraia, Meliana, Foios, Albalat dels Sorells, Albuixech, Massalfassar, Massamagrell, Museros, Nàquera, Serra, Bétera, San Antonio de Benagéber i Paterna. La tornada a València serà de 9:15 a 14:10 hores per la CV-30, Mestre Rodrigo, Pío Baroja, 9 d'Octubre i tot el bulevard sud fins al pont de l'Assut de l'Or amb el passeig de l'Albereda. Per a la tornada de les persones participants, els talls de trànsit s'efectuaran a partir de les 8:30 hores.
Tant a les rotondes de l'avinguda del Mestre Rodrigo com a la rotonda de l'avinguda dels Tarongers, es permetrà el canvi de sentit pel carril interior de la rotonda.
Pel que fa a la resta de proves, la de natació, de 1.900 metres, està programada de 7:00 a 10:00 hores a la dàrsena interior de la Marina de València, a l'altura del Cobert 2. Mentre que la prova a peu, de 10:25 a 17:20 hores, discorrerà per l'interior de l'antic llit del riu Túria amb meta a la Ciutat de les Arts i les Ciències.
Estacionament prohibit
Des de les 22:00 hores del 23 d'abril i fins a les 22:00 hores de diumenge 27, estarà prohibit estacionar al passeig de l'Albereda, entre la rotonda del pont de l'Assut de l'Or i el carrer d'Eivissa; així com a la banda més pròxima al jardí central del passeig de l'Albereda, entre Eivissa i el carrer del Tres d'abril de 1979.
Des de les 8:00 del dissabte 26, estarà prohibit estacionar a totes dues bandes de la Marina, entre la plaça de les Hores i l'edifici EDEM; des de les 14:00 hores a ambdues bandes de Josep Ballester Gozalvo, entre el carrer de la Mediterrània i Séquia de la Cadena; i des de les 22:00 hores de dissabte en Eugenia Viñes, des de l'avinguda de Neptú i el carrer de la Mediterrània; Mestre Rodrigo, entre Camp de Túria i la Safor; i en Antonio Ferrandis d'entrada a València, des de l'eixida del pas inferior fins a la rotonda del Centre Comercial El Saler. Estes prohibicions finalitzaran, totes, a les 15:00 hores de diumenge.
Afeccions transport públic
El pas de la prova ciclista per la rotonda del Saler obligarà a tallar el tramvia, de 9:15 a 14:15 hores, amb la qual cosa el trajecte entre les parades de la Ciutat de les Arts i les Ciències (avinguda d'Antonio Ferrandis) i la de l'Oceanogràfic (Eduardo Primo Yúfera) haurà de fer-se a peu.
Pel que fa a les línies de l'EMT València, es veuran afectades un total de 24. Podeu consultar els desviaments a la secció "Última hora" del web de l'EMT, així com a les xarxes socials.