Benicalap és ja considerat com el barri de la música de València. No obstant això, ara, l'Ajuntament de València s'ha marcat com a objectiu construir un auditori que es convertirà en la segona gran infraestructura musical de la ciutat. Un espai cultural de gran envergadura que ja està en licitació la contractació de la redacció del projecte bàsic i d'execució de les obres de construcció.
En definitiva, un auditori que, com assenyalava l'alcaldessa de València, María José Catalá, durant una reunió amb els veïns a principis d'este mes d'abril, "no sols suposarà un nou equipament cultural per al barri de Benicalap, sinó també per al conjunt de la ciutat, unint-se a la resta de dotacions municipals".
Així serà el futur auditori de Benicalap
El futur auditori de Benicalap serà un edifici de dues plantes amb capacitat per a 490 persones, escenari, camerinos, sala de projeccions, sala d'usos múltiples i despatxos per a ús i gaudi dels veïns i associacions veïnals i amb accés independent.
L'auditori estarà sobre un terreny triangular situat als carrers de Pere Delmonte i Poeta Serrano Clavero i estarà separat per un carrer per als vianants de Jubiocio, el centre municipal d'activitats per a les persones majors del barri de Benicalap; i de la biblioteca municipal Carmelina Sánchez-Cutillas.

Una nova infraestructura cultural que sumarà la ciutat de València i que, a més, arriba en un moment en el qual des del consistori s'està impulsant l'estratègia València Music City, desenvolupada a través de València Innovation Capital en col·laboració amb la Universitat de València, i que té l'objectiu convertir-se en una guia de transformació de l'ecosistema musical valencià, abordant des de la millora d'infraestructures o la inclusió mitjançant la música fins a la professionalització del sector i la projecció internacional de la ciutat.
Altres dotacions per al barri
Així mateix, Benicalap està a l'espera del nou Centre de Serveis Socials que, presumiblement, obrirà les seues portes el mes de setembre. Amb una inversió de més d'un milió d'euros, este espai impedirà que els veïns i veïnes hagen de desplaçar-se fins al centre de serveis socials de Campanar, com passa en l'actualitat.
A més, després de l'estiu, es començaran les obres de reforma, actualització i millora de la piscina del Parc de Benicalap que té un pressupost d'1.263.000 milions d'euros.
Obres al Palau de la Música
El pròxim mes de juliol començaran les obres de prevenció d'inundacions en el vestíbul de l'edifici annex del Palau de la Música de València. En estos moments s'està redactant el plec tècnic de l'actuació prevista, previ a la licitació de les obres.
L'Ajuntament de València invertirà un total de 340.000 euros en el projecte dirigit a evitar noves inundacions en el vestíbul de l'edifici annex al principal del Palau de la Música. El director del Palau, Vicent Llimerá, ha explicat els detalls d'este projecte de millora, que està previst que comence a executar-se el pròxim estiu, una vegada concloga l'activitat de temporada programada en el recinte musical.
Les obres afectaran la zona de personal de l'edifici, així com als accessos als camerinos, que són els punts en els quals s'han produït estancaments d'aigua en determinats moments. Tal com ha avançat Llimerá, "en estos moments s'està redactant el plec tècnic del projecte i, una vegada estiga finalitzat, es licitarà les obres".

El projecte va ser aprovat el mes d'octubre passat, i preveu una actuació en el forjat de l'espai sobre el qual s'asseu el vestíbul. Tal com arreplega el pla de les obres, es preveu extraure el forjat existent i construir un nou 30 centímetres més a baix, la qual cosa permetrà disposar d'un depòsit subterrani al qual es podrà derivar l'aigua de les pluges de manera que no s'estanque i provoque inundació. Este depòsit estarà connectat directament amb el col·lector principal, la qual cosa permetrà l'evacuació hídrica. A esta primera intervenció se li sumaran diferents actuacions complementàries que es desenvoluparan posteriorment.
De manera paral·lela, s'està treballant actualment en la realització d'un contracte de gestió anticipada per a la redacció i direcció de les obres, per a solucionar tots els problemes detectats a partir de la memòria tècnica de l'edifici després de les obres que s'han efectuat en els últims anys. Es tracta d'actuacions com la impermeabilització del jardí sobre la zona administrativa i d'assajos, o la climatització del hall dels Tarongers i de l'edifici annex que es va efectuar l'any 2002.