Enviats 2.800 voluntaris als pobles afectats per la DANA per a cobrir les exigències del cap de setmana

El Magatzem de la Solidaritat ha atorgat 200 tones de productes de primera necessitat als damnificats

Guardar

Voluntaris preparats per anar als pobles afectats per la DANA
Voluntaris preparats per anar als pobles afectats per la DANA

Els ajuntaments dels municipis perjudicats per les inundacions han demandat l'ajuda de la població per a fer front a les necessitats dels veïns este cap de setmana. En resposta, la Generalitat ha coordinat l'enviament de 2.800 voluntaris. Per a garantir una col·laboració eficaç i segura, la mesura s'ha pres a través de la web Som Solidaritat, en la qual cada dia, els consorcis municipals demanen el número de personal civil que requerixen.

Els voluntaris inscrits en la plataforma han d'acudir a la Ciutat de les Arts i les Ciències, on podran recollir tant els equips de protecció sanitària com les eines de neteja necessàries per a les labors abans de partir en l'autobús que se'ls haja assignat. Així, mitjançant la web de Voluntariat de la Comunitat Valenciana, es garantix que l'ajuda arribe a tots els llocs i en la mesura requerida. Una vegada cobert el nombre d'efectius necessaris en cada jornada, el sistema no permet subscripcions fins als dies successius, segons la demanda municipal.

Este sistema digital ha sigut activat davant la necessitat de coordinar la massiva disposició civil per a participar en les tasques de neteja dels municipis assolats per la DANA, així com per a evitar interferències amb els efectius professionals que treballen en les zones afectades. Durant l'última setmana, la Generalitat ha mobilitzat a través d'esta plataforma a més de 15.000 persones repartides entre tots els municipis afectats.

Repartiment de productes


Des que dimarts passat es va posar en marxa el Magatzem de la Solidaritat, s'han repartit més de 200 tones de menjar, beguda i productes d'higiene entre les persones afectades per les inundacions. Per a garantir el subministrament a tota la població i agilitar la distribució de l'ajuda donada, la Generalitat compta amb 14 centres logístics repartits per la província de València.

Per a això, compta amb el suport de la Unitat Militar d'Emergències (UME) i de Creu Roja. En concret, disposa de 160 efectius de la UME, que s'ocupa de traslladar en camions l'ajuda als punts habilitats en els municipis afectats, i de 400 voluntaris de Creu Roja que donen suport tant en el Magatzem com en els punts municipals de repartiment.

I és que des de l'inici de la catàstrofe, el govern valencià va instaurar diferents punts de distribució d'aliments i productes bàsics en col·laboració amb altres administracions i ONG. Allí, els residents dels pobles recullen el que necessiten. No obstant això, davant la impossibilitat d'algunes persones de desplaçar-li, la Generalitat va establir el repartiment a domicili. Així, ha arribat a 19 municipis per a garantir l'accés de les persones especialment vulnerables a menjar, medicines, roba i també suport emocional en els moments més durs de la tragèdia impliqueu per la DANA.

Destacats