Comprar un pis en la Comunitat Valenciana ara serà més barat

El Consell impulsa l'accessibilitat a l'habitatge amb una rebaixa del 10% en l'ITP i mesures per als joves

Guardar

Una vivenda a Ciutat Vella - Foto: Engel & Völkers
Una vivenda a Ciutat Vella - Foto: Engel & Völkers

Adquirir un habitatge en la Comunitat Valenciana serà més barat a partir d'ara. I és que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat hui que, en els pròxims pressupostos, es posarà en marxa una rebaixa del 10% en l'Impost de Transmissions Patrimonials (ITP) per a tots els ciutadans de l'autonomia.

Què és l'ITP?

L'Impost de Transmissions Patrimonials (ITP) és un tribut que es paga a Espanya quan es realitza la transferència de béns i drets entre persones, com en la compra d'un habitatge de segona mà, la transmissió de vehicles o la donació de béns. És un impost indirecte, la qual cosa significa que no el paga l'Estat directament, sinó que es recapta a través de les comunitats autònomes.

El líder del Consell ha destacat que "per primera vegada, l'ITP es reduirà de manera lineal per a tots, després de les rebaixes específiques que hem aplicat a joves i col·lectius vulnerables". A més, ha assegurat que, amb esta mesura, es posarà fi al fet que la regió valenciana tinga l'impost de l'habitatge més alt de tot el país.

Quant a l'Impost d'Actes Jurídics Documentats, ha assegurat que es reduirà per a "fer assequibles tots els costos i despeses generades per adquirir un habitatge".

Qui es beneficien d'esta rebaixa?

Carlos Mazón també ha remarcat que "després de huit anys on es van entregar zero habitatges públics per part de la Generalitat i després d'un Govern d'Espanya que anuncia centenars de milers d'habitatges sense tindre una sola grua darrere, nosaltres estem construint habitatge, baixant els impostos i avalant als joves" perquè "esta és la política d'habitatge que li feia i li fa falta a la Comunitat Valenciana".

Seguint amb esta línia, ha posat en valor la política integral d'habitatge del Consell, que inclou la reducció de la pressió fiscal i la creació d'una línia d'avals perquè els joves d'entre 18 i 45 anys puguen accedir a préstecs de fins al 95% del valor del seu primer habitatge.

En relació a la rebaixa de l'ITP del 8 al 6% per a joves i persones vulnerables, posada en marxa en el primer any pel govern del canvi, ha afirmat que "més de 21.000 joves han pogut accedir al seu primer habitatge, la qual cosa ha suposat un estalvi de 27,8 milions d'euros", i que "més de 1.000 joves" han aprofitat els avals públics de l'IVF (Institut Valencià de Finances).

Durant la seua intervenció, el president ha assenyalat que "no hi ha política pública d'habitatge sense habitatge, perquè és en l'oferta on hem de centrar-nos" i ha afegit que "en baixar els impostos, estem ajudant al fet que l'habitatge siga més assequible, mentre que amb el Pla Viu estem assegurant que hi haja recursos habitacionals públics per als qui més el necessiten".

També, ha recordat que el govern valencià en 2024 "va llicenciar més de 1.200 habitatges protegits del Pla Viu en la Comunitat Valenciana, 191 d'elles en el municipi d'Alacant", i que en 2025 es construiran més de 2.000 en sòls públics de tot el territori. També ha anunciat que "en els pròxims mesos, més de 600 habitatges socials estaran disponibles solo a la ciutat d'Alacant, ja que veníem de zero". A més, ha informat que "ja hem licitat altres 7 lots per a 119 habitatges, amb un 40% de reserva per a joves".

Projecte de Reparcel·lació PRI Rabasa Fase II

El president ha visitat les obres de construcció d'habitatges del Pla Viu en el barri alacantí de Rabasa, acompanyat per la vicepresidenta primera i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero.

En esta promoció, tal com ha anunciat, es construiran 34 habitatges adossats, dos d'elles accessibles, de protecció pública per a lloguer assequible, amb una inversió de més de 2,8 milions d'euros. S'estima que les obres finalitzaran en un termini de 24 mesos. La parcel·la on s'edificarà té 4.987 metres quadrats i una superfície útil de 3.955 metres quadrats.

Finalment, Mazón ha recordat les obres de rehabilitació integral de 20 habitatges en el barri de Miguel Hernández, que "s'acabaran este estiu" i ha assenyalat que "ja s'ha adjudicat la segona fase, que inclou 16 habitatges i 6 locals comercials".

Destacats