La situació meteorològica per forts vents i l'alt risc davant possibles incendis forestals ha protagonitzat hui la reunió del CECOPI. La secretària autonòmica de Seguretat i Emergències, Irene Rodríguez, ha recordat l'avís especial que es va enviar ahir als ajuntaments i organismes perquè extremen les precaucions.
En este sentit, Irene Rodríguez ha sol·licitat la col·laboració de ciutadans, ajuntaments i personal operatiu "per a tindre una resposta ràpida en cas d'incendi", i ha recordat que la utilització del telèfon d'emergències 112 resulta essencial per a alertar de l'albirament primerenc de qualsevol fum o foc que es puga produir en la muntanya de tal forma que els equips d'emergència puguen activar-se de manera més ràpida.
D'altra banda, la secretària autonòmica ha explicat que "este nivell d'emergència 3 està també molt condicionat perquè tenim un avís de risc important per vents que poden aconseguir 120-130 quilòmetres per hora en moltes zones de la Comunitat Valenciana, sobretot en el nord de Castelló". Referent a això, Irene Rodríguez ha assenyalat que "estem fent seguiment d'este episodi de forts vents i, de moment, no hem tingut incidents d'envergadura".
Extracció de llots
Quant als treballs que s'estan efectuant per a l'extracció de llots en soterranis i garatges, la secretària autonòmica ha anunciat que "ja tenim ultimat des del servei d'emergències de la Generalitat el procediment per a la implantació d'una nova sistemàtica en l'extracció d'estos llots amb un producte que s'ha estat provant i assajant per a determinar la seua idoneïtat".
En eixe sentit, Irene Rodríguez ha avançat que "volem començar en breu un assaig real sobre una superfície, de tal forma, que es puga implantar en els pròxims dies de manera definitiva este nou sistema que conviurà o es compaginarà amb el que tenim actualment d'extracció amb cubes".
Finalment, la secretària autonòmica ha mostrat el seu agraïment "a tot l'operatiu que ha estat treballant en este sistema i a l'empresa Cemex que ens ha cedit el producte que s'utilitzarà, així com al CSIC per la seua col·laboració en la seua implantació". "Pensem -ha conclòs-, que conjugant tots dos procediments aconseguirem una major agilitat i eficàcia per a atallar i donar-li velocitat a estos treballs".