El PSPV-PSOE denuncia que Mazón ha eliminat la violència de gènere dels pressupostos per a 2025 de la Conselleria de Justícia

Guardar

Alicia Andújar
Alicia Andújar

El PSPV-PSOE ha denunciat hui que Mazón ha eliminat la violència de gènere dels pressupostos de la Conselleria de Justícia per a l'any 2025 al no incloure-la ni en les principals línies d'actuació ni en els objectius de la Conselleria per a enguany. Així ho ha traslladat este diumenge la portaveu de Justícia del PSPV-PSOE en Les Corts, Alicia Andújar, qui ha explicat que “entre 2024 i 2025, la partida pressupostària per a l'assistència a víctimes ha patit una retallada d'un 3% respecte als últims pressupostos del Botànic”.

En este sentit, la diputada socialista ha recordat que “estem parlant de la mateixa Conselleria que enguany ha arribat fins i tot a recolzar a una fundació en defensa de suposats homes maltractats que equipara els arxius per renúncia de les víctimes a declarar amb denúncies falses, alguna cosa #greu si es té en compte que si renuncien a declarar és precisament perquè tenen por i no se senten protegides pel sistema” i ha subratllat que “fomentar este tipus d'argumentari diabòlic és debilitar la lluita contra la violència de gènere, com ja estem veient en les estadístiques”.

Finalment, Andújar ha remarcat que “les polítiques negacionistes de la violència de gènere del Consell de Mazón han tingut un efecte negatiu immediat en les estadístiques que es publiquen pel Poder Judicial” i ha detallat que “les últimes dades disponibles revelen que les víctimes tenen por de denunciar i que no se senten emparades, per la qual cosa preferixen ocultar el seu maltractament i continuar vivint amb els seus maltractadors” .

Destacats