La diputada de Compromís i portaveu d'Ocupació en les Corts, Mònica Àlvaro, realitzà una sèrie de peticions de documentació al Consell sobre la mort d'un operari en afonar-se un sostre del col·legi Lluís Vives de Massanassa que ajudava a netejar el passat 24 de novembre. Segons l'informe de l'accident remés al Grup Parlamentari, l'INVASSAT no pot demostrar que la Conselleria d'Educació haguera implementat les mesures de prevenció de riscos laborals obligatòries.
De fet, l'INVASSAT al seu informe no és capaç de constatar que la Conselleria d'Educació haguera informat i format al treballador en prevenció de riscos laborals, ni tan sols té accés a saber si la Conselleria havia contemplat la situació com un risc i havia pres les pertinents mesures preventives.
Després de conèixer esta informació Àlvaro ha explicat que, "en qualsevol empresa privada, la inexistència d'estes mesures preventives obligatòries des del 1995, implica el tancament de l'empresa i també la presa de mesures legals contra aquesta, no obstant la Conselleria, que a més, en este cas, feu un encomana de gestió a una empresa sostinguda amb fons públics, hauria de ser la primera a complir estes exigències legals i evitar qualsevol risc a les persones treballadores".
Cal recordar que l'accident, que es va produir quan la Conselleria d'Educació va encomanar la neteja i adequació d'este centre educatiu de Massanassa després de la DANA del 29 d'octubre, és investigat en seu judicial i a l'espera de l'informe final de la Inspecció de Treball, "però tot apunta a una negligència greu per part de la Conselleria d'Educació que no tenia actualitzada la prevenció de riscos laborals, ni contemplava este risc al qual va sotmetre a un treballador que desgraciadament, va faltar" apunta Àlvaro.
Al respecte, la diputada de Compromís ha afegit que "el Consell de Mazón va posar en risc la vida de treballadors i treballadores durant la DANA i després de la DANA, i a més incomplint tot un seguit de mesures laborals obligatòries". De fet, la parlamentària recorda que "el conseller Rovira, principal responsable polític d'este fet, no va manifestar ni la més mínima preocupació al respecte ja que totes i tots recordem com no va acudir al lloc de l'accident mortal perquè era diumenge i havia de descansar amb la seua família".
Per últim, Compromís es manté a l'espera de la conclusió de la Investigació de Treball que ha d'esclarir finalment perquè, tal com apunta l'informe de l'INVASSAT, no hi hagué un accés a les mesures preventives que hagueren salvat la vida del treballador sinistrat.