El Centre Comercial Bonaire està reobrint les seues botigues de manera progressiva des d'este mes de febrer. L'última en fer-ho ha sigut JD, la marca líder en moda urbana, que també va patir les devastadores conseqüències de la DANA que va assotar la zona el passat 29 d'octubre. La botiga, que va quedar completament arrasada per més d'1,5 metres d'aigua, ha aconseguit reobrir les seues portes i oferix tots els seus productes habituals.
Un dia de celebració i solidaritat
JD volgué agrair als seus clients valencians el seu suport incondicional organitzant una jornada especial plena de sorpreses. Des de primera hora el passat 13 de febrer, els visitants van ser rebuts amb rosetes, bosses de regal i un ambient festiu que va marcar la reobertura com un dia molt especial per a la botiga.
Un dels moments més destacats va ser l'activitat de personalització en directe realitzada pels artistes de Dale Color. Els assistents van poder emportar-se samarretes personalitzades després de realitzar una donació destinada a la Fundació Horta Sud, reforçant així el compromís solidari de JD amb els afectats per la DANA, que ha causat més de 220 morts.
Compromís social
Abans de la reobertura, la marca ja havia impulsat iniciatives solidàries com la recaptació nacional a través de la venda de les seues icòniques duffle bags i bosses de regal, aconseguint més de 100.000€. Estos fons es van destinar a la Fundació Horta Sud i a l'escola infantil Mamá Pato, ambdues afectades per la DANA.
“Per a JD, este ha sigut un moment d'unió amb la nostra comunitat. Volíem retornar als nostres clients l'energia i positivitat que ens han demostrat en estos mesos difícils”, va afirmar Gema de la Morena, Head of Marketing de JD per al sud d'Europa. “Amb esta obertura reafirmem el nostre compromís amb València i el seu esperit de superació”, va concloure.
Reobertura de Bonaire
El Centre Comercial Bonaire, situat a Aldaia, ha reobert les seues portes amb una forta campanya de relançament sota el lema "Vuelve a latir", com si es tractara del cor comercial de València. Este emblemàtic espai comercial, que es va convertir en un dels símbols de la devastadora barrancada d'octubre que va patir la província de València el 29 d'octubre, torna a rebre als seus visitants amb un centenar d'establiments en ple funcionament.
No obstant això, degut a l'elevat nivell de danys que han patit algunes botigues, encara hi ha importants firmes que romanen tancades i la seua reobertura es farà de manera progressiva en les pròximes setmanes.
Un acte d'homenatge i esperança
La reinauguració de Bonaire ha sigut un esdeveniment carregat d'emoció, al qual han acudit centenars d'invitats i els primers clients curiosos. Durant la cerimònia, es va rendir homenatge als cossos i forces de seguretat que van participar en les tasques de neteja i recuperació del centre comercial i el seu aparcament, que va patir una de les inundacions més impactants de la DANA.
En l'acte, el director general d'Asset Management per al sud d'Europa, propietari de Bonaire, Carlos Homet, va destacar la "màxima il·lusió" amb què reobri el centre amb 100 botigues ja en funcionament.
Per la seua part, la directora general de Comerç, Artesania i Consum, María Isabel Sáez, va destacar l'espai que reobre gràcies a un esforç “i demostrant que les persones ajuden a les persones” perquè “tots en esta tragèdia hem tingut algú que ens ha ajudat o a qui hem ajudat”.
L'alcalde d'Aldaia, Guillermo Luján, va sostindre que la reobertura del Centre Comercial Bonaire “que va obrir les seues portes fa 25 anys, és un moment d'alegria i emocions contraposades”, amb el que “Aldaia fa un pas més en el seu camí cap a la recuperació, perquè tots volem tornar a eixe 28 d'octubre”.
Un dels centres comercials més grans d'Espanya
La reobertura de Bonaire no només suposa un alleujament per als comerciants i treballadors del centre, sinó també per als veïns de l'Horta Sud i tota la província de València, ja que amb 254.000 metres quadrats de superfície total, és un dels espais comercials més grans d'Espanya. El centre comercial és un punt de referència per al comerç i el seu retorn a l'activitat simbolitza l'esforç per superar els efectes devastadors de la DANA.
Els visitants poden esperar una experiència renovada, amb espais reacondicionats i un ambient de celebració, de fet, l'acte de reobertura s'ha convertit en una gran festa amb música, repartiment de dolços i decoració per a l'ocasió. Mentrestant, es recomana als clients que consulten la web oficial de Bonaire per a obtindre informació actualitzada sobre les dates de reobertura de les botigues pendents.
Amb el seu lema "Vuelve a latir", Bonaire marca un abans i un després en la seua història, reafirmant-se com un dels centres comercials més importants de la Comunitat Valenciana. L'espera per les botigues encara tancades continuarà, però l'essència d'este emblemàtic espai ja ha tornat.