Cultura

ESAT se suma al 'viatje al present' que proposa ZEDRE en el seu projecte d'Art Mural i Cultura Urbana

1 minut

soliman-2_4804

ESAT, Escola Superior d'Art i Tecnologia manté una implicació activa amb un gran nombre de propostes en les quals es barreja el cultural amb el tecnològic, per este motiu des de l'Escola s'apostara també pel projecte d'Art Mural i Cultura Urbana que representa ZEDRE i que ahir s'inaugurava de manera oficial amb eixa festa que convidava a tota a la ciutat de València a realitzar un 'viatje al present'.

En els pròxims mesos, la proposta de ZEDRE anirà prenent forma en diversos espais de la ciutat a través d'art mural realitzat per artistes i alumnes seleccionats prèviament. Per la seua banda, ESAT ha aportat a este projecte el seu valor tecnològic a través d'un audiovisual creat per a la presentació de ZEDRE per Guillem Zaballos, professor d'Audiovisuals i Josevi Catalá, professor de Tipografia i Projectes, tots dos en els Estudis d'Art i Disseny, a més de la coordinació amb ZEDRE, assumida per Antonio Soto, Director d'Estudis d'Art i Disseny de ESAT i, finalment, Solimán López, Director de R+D+i de ESAT, que juntament amb el mateix Director de ZEDRE, Lluís Salvador han realitzat una descomposició digital titulada 'Els Horribles Cernettes' que es pot veure en les mateixes parets i mur d'un tram del claustre del Centre del Carme de Cultura Contemporània (CCCC), que ahir acollia la inauguració d'este projecte cultural.

Solimán López, Director de R+D+i de ESAT comenta que 'el 18 de juliol de 1992, un físic del CERN (Organització Europea per a la Recerca Nuclear), va prendre la que seria la primera fotografia del món a ser pujada a internet. Alguna cosa anecdòtica i simbòlica es convertiria en la primera prova de la imatge digital actual, en la força del que suposa avui dia compartir arxius i sobretot, en el que és la base estructural de la nostra comunicació online: la imatge'.

A partir d'eixa idea, Lluís Salvador i Solimán López presenten en el CCCC una descomposició numèrica d'eixa primera imatge, a través de la descodificació per a convertir-la en estructura arquitectònica, deixant veure els 'budells', com apunten estos artistes, d'una imatge històrica, no tant pel seu contingut, sinó pel seu significat i pel que ha aportat a la cultura actual.