L'amor romàntic, el caos, el desordre. El Cub del Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat (MuVIM) inaugura hui a les 20h «Les Amours» de Pilar Consuegra, guanyadora del Premi Nacional de Dibuix DKV-MAKMA. Aquest matí, l'artista, el director del MuVIM, Rafael Company, el cap d'exposicions, Amador Griñó, l'assessor de la col·lecció DKV, Joan Bautista Peiró, i el comissari i co-fundador de la revista MAKMA, Vicente Chambó, han presentat la mostra que converteix al MuVIM en el llenç de la reflexió sobre l'idíl·lic romanticisme a través del dibuix i el color.
«Parlar d'amor en aquests temps pot semblar un disbarat», ha declarat Consuegra. Amb «Les Amours», l'artista indaga en el concepte d'amor romàntic i s'inspira en el clàssic literari francés de 1782 Els Liaisons dangereuses (les amistats perilloses) de Pierre Choderlos de Laclos. A través de la seua obra, Pilar Consuegra mostra el paral·lelisme entre les relacions del segle XVIII i el de les Xarxes Socials. «Pilar s'ha atrevit a tractar els diferents amors que hi ha», ha afegit Griñó. I és que, la dibuixant situa el plural en el centre de la seua reflexió i exposa el poliamor, un concepte allunyat del romanticisme de segles passats.
«En una obra d'art hi ha tres visions: la que l'artista vol fer, el que l'artista aconsegueix i el que el públic acaba veient», ha destacat el cap d'exposicions. Amb l'ús del bolígraf i el retolador, Pilar Consuegra crea una obra en clau figurativa. «En temps de tanta tecnologia, és tota una lliçó moral que hi haja persones que dibuixen com ella», ha manifestat el director del MuVIM. En aquesta primera exposició individual, l'artista manifesta la dificultat de parlar sobre l'amor en aquesta època i aconsegueix representar el caòtic romanticisme que porta el desordre i la desaparició dels ideals i principis quan arriba.
«Les Amours» és el projecte guanyador de la cinquena edició del Premi Nacional de Dibuix organitzat per DKV segurs i la revista d'arts visuals i cultura contemporània MAKMA. «Aquesta edició, igual que l'anterior, va guanyant en maduresa, prestigi i aconsegueix el que pretenen les obres d'art: ser conegudes i ser valorades», ha afirmat l'assessor de la col·lecció DKV. Tal com ha afegit el comissari de MAKMA, la revista busca la creació de la didàctica a partir dels talents i, encara que, l'obra de Consuegra es diferencia de les guanyadores en anys anteriors en estil i tècnica, manté l'essència del guardó: aproximar el dibuix contemporani al públic general.