La presidenta del Palau de la Música, Gloria Tello i el director del Palau, Vicent Ros, han presentat la quarta edició del cicle 'Cambra al Palau' 2022 que, en aquesta ocasió, estarà compost per 29 concerts – cinc més que en l'edició actual – que recuperaran 31 obres de compositors valencians, a més d'incloure un cicle barroc.
A un preu més que assequible – 10 € per concert – l'Almodí, que ja s'ha convertit en una subseu del Palau de la Música, s'inundarà de música de cambra cada dissabte, a les 19.30 hores. Una programació única que s'estendrà des del 29 de gener fins al 17 de desembre de 2022.
Com ha destacat la regidora de Cultura i presidenta del Palau de la Música, Gloria Tello, "aquest cicle ja s'ha consolidat a la ciutat de València i, cada any, compta amb gran èxit de participació. De fet, els concerts d'aquest 2021 han omplit de mitjana més del 95% de l'aforament". A més, ha afegit Tello, "l'Almodí s'ha convertit en un espai de gran activitat musical, i hem de plantejar-nos seguir amb la programació ací, encara que acaben les obres del Palau".
Per part seua, el director del Palau de la Música, Vicent Ros, ha assenyalat l'oportunitat que suposa aquest cicle per als músics valencians. "Cambra al Palau ja és un lloc de trobada, una oportunitat de creixement per als músics i de manifestar el màxim de la seua excel·lència". D'aquesta manera, per a 2022, aquest cicle comptarà amb 31 músics de l'Orquestra de València i altres 70 músics valencians als quals se'ls donarà l'oportunitat de mostrar el seu treball".
Així mateix, en aquesta edició, tornarà a intervenir l'artista resident de l'auditori valencià: el prestigiós violoncel·lista Pablo Ferrández (26 març) amb professorat de l'Orquestra de València. Precisament Ferrández iniciarà demà dimecres la seua residència, en l'Auditori de Les Arts en el concert de l'Orquestra de València sota la direcció d'Alexander Liebreich, on interpretarà els concerts per a violoncel núm. 1 de Joseph Haydn i el de Erich W. Korngold.
I com a novetat, per primera vegada en aquest cicle de concerts, s'apostarà per un cicle de barroc amb set actuacions: La Dispersione que inicia la programació (29 gener) i que proposa "Un viatge per les danses del barroc"; Mediterrànea Consort (26 gener) amb la integral de les sonates per a flauta de pico de Händel; Els professors de l'Orquestra de València Enrique Palomares, violí, Ivan Balaguer, violoncel, Salvador Martínez, flauta, juntament amb Luis Arias, clavicémbalo (2 abril), interpretaran un monogràfic de Bach: "Tan solo Bach"; la soprano Elia Casanova i Belisana Ruíz en la corda premuda amb el programa "De Elvas a Roma" (21 maig); Harmonia del Parnàs (17 setembre); Música Ficta amb el programa "Bergamasca" i danses, àries i disminucions del primer Barroc (5 novembre) i Estil Concertant amb el programa: "Més que una musa: dones compositores del Barroc europeu" (26 novembre).
D'altra banda, es visibilitzarà i recuperarà de l'oblit diverses obres de cambra, de compositores i compositors valencians de diverses èpoques. D'aquesta manera, juntament amb obres de compositors del gran repertori com Shostakóvich, Beethoven, Brahms, Mozart o Schumann, serà present el barroc de Juan Bautista Comes i Juan Bautista Cabanilles, el classicisme de Vicente Martín i Soler, una àmplia representació dels segles XIX i XX com Joaquín Rodrigo, Matilde Salvador, Vicente Asencio, Llácer Pla, Luís Blanes, López-Chávarri o Eduardo Toldrá, i contemporanis com Francisco Coll, Sara Galiana, Isabel Latorre, Ángeles López Artiga, Amparo Edo, Andrés Valero, César Cano o Voro García, entre altres.
Finalment, altres grups del cicle seran el Quintet Casulana (5 febrer); Plaerdemavida Ensemble (12 febrer); B3: Brower Trio amb la soprano Isabel Monar (19 febrer); Coral Catedralícia de València (9 d'abril); Ventus Quintet (7 maig); Duo Nous Camins (14 maig); Amores Grup de Percussió (28 maig); Trio de Corda Beaux Arts (11 juny); Quintet Cuesta (18 juny); Quartet Vanguardia i el guitarrista Rafael Serrallet (24 setembre); Quartet Arts (24 d'octubre) i Ensemble Scherzo de València (19 novembre).
"Hem rebut quasi 80 propostes per a formar part del cicle 'Cambra al Palau 2022', però només hem pogut seleccionar 29". En aquest punt, Ros ha aprofitat per a reivindicar "més espais per a poder augmentar l'oferta musical de la ciutat de València".