3.000 veïns de Riba-roja continuen incomunicats

L'alcalde la localitat demanda que es restablisquen les connexions per a garantir la mobilitat de residents i treballadors com més prompte millor

Guardar

Vehicles afonats en el fang en el polígon Riba-roja després del pas de la DANA
Vehicles afonats en el fang en el polígon Riba-roja després del pas de la DANA

Aproximadament 3.000 veïns seguixen sense tindre comunicació en Riba-roja. L'alcalde del poble, Robert Raga, ha apel·lat hui a la "necessitat de restablir la connexió de les urbanitzacions de la zona Nord del municipi". Per això, el general de la Unitat Militar d'Emergència (UME), Fernando Carrillo Cremades, ha realitzat un reconeixement tècnic al pont afectat en la localitat, i pròximament proposarà una "solució factible".

La mobilitat dels residents i empleats de les àrees industrials de Riba-roja és una de les prioritats del govern local. Les conseqüències de la DANA han deixat les dos principals artèries de comunicació del poble completament danyades, segons ha informat l'Ajuntament municipal en un comunicat oficial.

El primer pont afectat té lloc en la CV-374 (Riba-roja - Loriguilla). Els desperfectes es localitzen en sobre la línia de rodalia C3 de Renfe, el trànsit de la qual va ser tallat divendres passat. Esta passarel·la suposa el trajecte usual dels veïns que treballen en els polígons industrials de la A-3. A més, és l'accés sud des del nucli urbà a la Urbanització la Reva, en que la residixen prop de 1.300 persones. Per a facilitar els desplaçaments en este punt, l'Ajuntament ha habilitat una línia de transport municipal per a comunicar les zones residencials i industrials afectades amb el centre urbà.

"Estem treballant des de tots els àmbits i en coordinació amb diferents administracions per a restablir les comunicacions viàries en el menor termini possible, però es tracta d'infraestructures que excedixen de l'àmbit municipal", ha manifestat el primer edil. Així mateix, ha apuntat que des de l'Ajuntament s'ha habilitat "un servei propi de transport amb parada a Loriguilla, tant per a escolars com per a la resta de ciutadania".

El consistori ha realitzat una crida a aquelles administracions que, des del seu punt de vista, tenen competència per a aportar solucions: la Diputació de València, la Generalitat Valenciana i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ).

Preocupació i urgència


En la seua trobada amb Carrillo Cremades, Raga li ha traslladat la seua "preocupació i urgència" per poder restablir, "en la major brevetat possible", el pont sobre el riu Túria que ha deixat incomunicats a uns 3.000 veïns de les urbanitzacions de la zona Nord. Després d'això, diversos responsables de l'UME s'han desplaçat a Riba-roja per a establir un examen del pas de la CV-336 i han garantit estudiar la possible construcció d'un pont provisional que permeta la connexió entre totes dos parts del territori.

Per a desplaçar als veïns que continuen incomunicats, l'Ajuntament municipal ha establit un servei de taxi que arriba tant al centre urbà de Riba-roja com a Manises i València. Així mateix, Metrovalencia ha anunciat la posada en marxa d'un servei especial d'autobús a través de la línia 161 mentre es reparen les vies del ferrocarril. Este servei serà reforçat des del consistori amb un servei de transport públic municipal amb parades en Dt.sía de Traver, València La Vella i Els Pous amb destinació Hospital de Manises.

Reactivació industrial

Les comunicacions a l'àrea industrial de Riba-roja de Túria s'han vist afectades, un dels pols logístics "més importants" de la Comunitat Valenciana, amb sis milions de metres quadrats de sòl logístic, 1.400 naus i al voltant de 20.000 treballadors de tota la província de València.
"La situació és dramàtica, ja que s'han vist afectades prop del 90% de les empreses del polígon. Des del Lloc de Comandament Avançat, instal·lat en el Polígon de Baló, hem coordinat al costat del responsable d'operacions un minuciós dispositiu especial que està centrat en estos moments en la retirada dels vehicles i transport pesat de mercaderies que han quedat atrapats en el polígon en les diferents vies", ha assegurat l'edil.

Raga també ha insistit en la necessitat de reactivar al més prompte possible l'activitat empresarial: "Sol·licitarem de manera imminent ajudes econòmiques per a les empreses i sol·licitar de l'aplicació dels ERTO per als treballadors de les empreses", ha anunciat

Destacats