25n
25N
25N

3 anys en una exposició: l'aposta del Centre del Carme i la Generalitat sobre les últimes adquisicions artístiques públiques

Fins al 6 de juny es poden observar al Centre del Carme 42 obres de 42 artistes valencians adquirides per la Generalitat Valenciana des de 2017

3 anys en una exposició: l'aposta del Centre del Carme i la Generalitat sobre les últimes adquisicions artístiques públiques
22/03/2021 -

Tots estarem d’acord que tres anys són molts anys, però si aquests tres anys els centrem en tota l’activitat cultural d’un territori, les obres que podríem recollir serien infinites. En aquesta mateixa línia va l’última col·laboració artística entre la Generalitat Valenciana i el Centre del Carme, un dels espais culturals més visitats de la ciutat de València quant a oferta artística i expositiva.

Baix el nom ‘3 anys d’adquisicions’ la sala Goerlich i l’adjunta, Ferreres, acullen fins al pròxim 6 de juny un repàs dels últims tres anys quant a les adquisicions de la Col·lecció d’Art Contemporani de la Generalitat Valenciana. En aquesta mostra els visitants poden conéixer les 22 obres adquirides en 2019, al costat d’una selecció dels dos anys anteriors, 2017 i 2018, culminant així en un mostrari total de 42 obres de 42 diferents artistes valencians i valencianes de diferents generacions i sensibilitats que aborden el procés de creació artística, oferint noves perspectives sobre el nostre entorn més pròxim.

42 OBRES INDIVIDUALS

Entre les obres més destacades, la nau central de les sales Ferreres-Goerlich reuneix les peces adquirides en 2019 que es presenten per primera vegada a València, un recorregut que s’inicia amb la peça de grans dimensions d‘Enric Fort amb ‘The end of caresses. The machine’, en la qual l’espectador assisteix a la creació d’una escultura en viu i en temps real i és testimoni de la transformació dels diners en pur material.

Entre altres peces, ‘Solo a dos voces’ d’Isidro Blasco; ‘Performance-Down’ d’Álvaro Terrones o Munt’ d’Ana Sansano es recull a manera de collage variant l’arquitectura, la fotografia i l’escultura, en la qual interfereixen un conjunt de litografies dialogants sobre diversos aspectes de l’existència del vincle familiar amb la síndrome de Down i fins a una reflexió sobre el temps, la vida i com els ciutadans transitem per ella.

La mística, el silenci, la paciència i la meditació tenen cabuda en aquesta exposició de la mateixa manera que són els valors que transmet l’obra ‘Mantras I-II’, d’Aurelia Masanet, fent referència a l’acte de doblegar i plegar diverses vegades fins a arribar a establir un diàleg amb el material utilitzat transmetent equilibri i serenitat.

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport va iniciar en 2017 una campanya d’adquisició d’obres d’art amb el propòsit de reunir una col·lecció de peces representatives de l’actualitat artística en la Comunitat i des de llavors, el conjunt ha crescut fins a estar integrat per “110 obres en les quals s’ha invertit més d’un milió i mig d’euros amb un augment especial de l’ajuda en 2020 per a intentar pal·liar els efectes negatius en el sector de la pandèmia- i que posa a la disposició dels ciutadans”, subratlla la Directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga.

El director del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i també del Centre del Carme, José Luis Pérez Pont, recalca el paper que aquesta iniciativa pública està tenint en l’activació del mercat de l’art en el nostre territori i en la difusió dels seus artistes, ja que hi ha galeries d’altres punts de la geografia que s’han interessat a incloure a alguns d’aquests creadors valencians arran de la col·lecció.

EXPERIÈNCIA EXTRASENSORIAL

L’exposició ‘3 anys d’adquisicions’ de la Col·lecció d’Art Contemporani de la Generalitat Valenciana va més enllà quant a l’observació d’obres d’art i, fent un pas més enllà, s’inclou una instal·lació sonora i visual ‘Sínia/Sènia’ d’Edu Comelles que explota la dimensió sonora d’un element del patrimoni rural, les sínies d’aigua, amb una successió d’enregistraments de so.

Quant als recursos multimèdia com a valor afegit d’aquesta mostra, l’artista castellonenc Jota Izquierdo mitjançant la seua obra ‘Habitar la còpia: colonialitat’ ens analitza, a partir dels venedors coneguts com a ‘manters’, les tensions econòmiques i culturals entre nord i sud global.

La interactivitat és un dels atractius d’aquest mostrari en el qual el visitant agafa el paper protagonista podent treure les seues pròpies conclusions i arribar a sentir coses que només ell sentirà, com passa amb l’obra ‘20.000 peus d’altura o la memòria ínfima’ de Rubén Tortosa formant una instal·lació interactiva que ens transporta al viatge i trajecte representat en una acció en l’espai expositiu.

Més informació

0 comentaris

Encara no tenim comentaris!

No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?

Escriu el teu comentari

Escriu el teu comentari

quatre × quatre =