Protagonisme valencià a les sessions especials de la Mostra de València-Cinema del Mediterrani

Guardar

La 33 Mostra de València-Cinema del Mediterrani, que se celebra del 18 al 28 d'octubre als Cines Babel i en l'IVC-La Filmoteca, ha programat una sèrie de projeccions especials amb un marcat accent valencià. «Aquestes sessions són una oportunitat immillorable perquè el públic valencià conega altres mirades més arriscades, contemporànies i compromeses del nostre cinema», ha manifestat la regidora de Recursos Culturals, Gloria Tello.

Sis propostes conformen aquestes sessions especials, unes projeccions fora de concurs que arrancaran, el divendres 19 d'octubre, amb el documental Wunderblock. En aquesta cinta de l'artista Alfonso Legaz, una pintora i un cineasta ixen a l'encontre del filòsof Jean-Luc Nancy i d'algunes veus del Mediterrani com a part d'un procés que enllaça històries de l'art i de la guerra.

A Carrícola, pueblo en transición, dels cineastes José Albelda i Chiara Sgaramella, es descriu la història recent de Carrícola, un poble de la Vall d'Albaida que des de principis dels anys vuitanta ha dut a terme un procés de transformació cap a la sostenibilitat amb estratègies ecològiques i col·lectives tant en la producció agrícola com en la cura del paisatge i dels recursos naturals. Aquesta pel·lícula, realitzada en col·laboració amb La Cosecha Producción Audiovisual, amb la implicació directa de la comunitat local en el procés creatiu, es projectarà el dissabte 20 d'octubre.

El pintor de calaveres, documental dirigit per Sigfrid Monleón, director valencià quatre vegades nominat als Goyas, es projectarà el 20 d'octubre. Es tracta d'un treball documental que s'alimenta del ferment cultural i antropològic del paisatge que va veure nàixer l'artista Pepe Dámaso (Agaete, 1933), qui ha aconseguit alçar un univers plàstic en el qual vincula la transitorietat de la vida i la transmissió de l'art.

El dilluns 22 d'octubre serà la projecció de Cinema i utopia, de José Serrador i Pablo Peris, i de Salomé, el curtmetratge de Rafa Gassent que va ser segrestat pel Tribunal d'Orde Públic en 1971. En aquesta sessió també es debatrà si existeix el cinema valencià. I, en aquest cas, a qui li importa. El documental Cinema i utopia repassa el sector cinematogràfic valencià amb una història que naix en la clandestinitat antifranquista i culmina amb el naixement de la televisió autonòmica.

Aquest cicle de projeccions es tanca el 24 d'octubre amb l'estrena del documental In the middle of Norway, de la directora Mia P. Salazar, que mostra la doble vida del vocalista de La Habitación Roja. En aquesta peça audiovisual, el cantant valencià ens mostra la seua lluita per compaginar les dues vides: la que porta durant els estius, on se submergeix en gires que li ocupen tot el temps, amb la que desenvolupa a l'hivern treballant d'infermer a les nits i cuidant la seua dona durant el dia.

Arxivat a:

Destacats