25n
25N
25N

La Mutant aposta per noves propostes escèniques i reprén els espectacles ajornats per la crisi sanitària en la seua nova temporada

La Mutant aposta per noves propostes escèniques i reprén els espectacles ajornats per la crisi sanitària en la seua nova temporada
02/09/2020 -

La regidora d’Acció Cultural de l’Ajuntament de València, Maite Ibáñez, al costat de la coordinadora artística de La Mutant, Marta Banyuls, ha presentat aquest matí la nova temporada de la sala. El centre avança l’inici de la seua programació de tardor per a reubicar els espectacles que van ser ajornats, a conseqüència de la pandèmia del coronavirus, així com per a apostar per noves propostes escèniques. Ibáñez ha destacat de la nova programació, que s’estendrà fins a finals del mes de desembre, “la recuperació dels espectacles ajornats, ja que ens vam comprometre amb el sector a no cancel·lar sinó ajornar”.

Amb més d’un mes d’antelació respecte als terminis habituals, La Mutant ha presentat aquest matí la seua nova temporada amb el propòsit de donar cabuda als espectacles que van ser ajornats per la crisi sanitària. Una sèrie de muntatges i certàmens que, units a un bon nombre de propostes noves, fan d’esta programació -que es desenvoluparà fins a finals de desembre- un dels reptes “més ambiciosos” als quals s’ha enfrontat l’espai municipal.

La regidora d’Acció Cultural de l’Ajuntament de València, Maite Ibáñez, i la coordinadora artística Marta Banyuls, han estat acompanyades per l’actor, director i dramaturg Roberto Hoyo i el ballarí i coreògraf Albert García Saurí. En la seua intervenció, Ibáñez ha remarcat “la recuperació dels espectacles ajornats, ja que ens vam comprometre amb el sector a no cancel·lar sinó ajornar”. A més, ha explicat que “en els casos en els quals la companyia no podia reprogramar l’espectacle i teníem contracte en vigor, des de l’Ajuntament els hem donat una indemnització del 3% del caixet, seguint el Reial decret llei 17/2020”. A continuació, ha detallat els protocols de seguretat i ha ressaltat l’augment de la dotació pressupostària de les convocatòries d’ajudes a les arts escèniques. Per la seua part, Banyuls s’ha referit especialment al “gran esforç que suposa per a tot l’equip aquesta arrencada de temporada fins a desembre”, i ha assenyalat que “es deu al nostre deure com a servici públic cultural”.

UN TEATRE PROVOCADOR I COMPROMÉS

En esta nova temporada La Mutant, malgrat l’atípic de la situació, es manté fidel a la seua filosofia eclèctica en la qual totes les arts troben punts de convivència. Bona mostra d’això la trobem en l’espectacle que obri la programació aquest mateix cap de setmana, Lázaro (4, 5 i 6 de setembre), on el jove Roberto Hoyo imagina, a ritme d’hip hop, una revisió contemporània del Lazarillo de Tormes amb un profund sentiment de rebel·lia contra el que s’estableix.

En el camp de la dramatúrgia, La Mutant presentarà altres propostes amb un important component sociopolític: des de l’espectacle sobre tortura institucional en clau d’humor La vaca que riu (7 i 8 de novembre) al teatre integrador creat per autèntics reclusos d’Un món aparte dentro del mundo (24 d’octubre), passant per la reflexió de l’actual context de crisi a càrrec de la prestigiosa companyia La Tristura a Renacimiento (18, 19 i 20 de desembre).

SETEMBRE I OCTUBRE: MESOS DE MÚSICA I PERFORMANCE

Després de les representacions de Lázaro i les dues projeccions documentals d’Íntims a Pausa (dies 8 i 9), la música es convertirà en la protagonista indiscutible de La Mutant al llarg del mes de setembre. En primer lloc, amb el festival Pops Marítims (dies 11 i 12), i, just després, amb el swing jazz dels valencians Le Dancing Pepa (dia 17). Finalment, l’espai de Joan Verdeguer acollirà una nova edició del Truenorayo Fest (dies 24, 25 i 26), consolidat com a plataforma de referència que reivindica el paper de les dones en els àmbits de creació. Serà el preàmbul per al concert que la cantautora mallorquina Maika Makovski oferirà el 23 d’octubre.

Els festivals i directes de setembre donaran pas a una presència quasi predominant de les performances durant el mes posterior. D’aquesta manera, octubre arrancarà amb dues peces dirigides al públic adult, Catalina (dia 3), sobre l’alliberament sexual de les dones i emmarcada dins del Festival Russafa Escènica, i Kultur (dies 17 i 18), una reflexió sobre la fragilitat humana que converteix a l’espectador en un voyeur i és a càrrec de la companyia El Conde de Torrefiel. El Festival d’Arts Vives ARA! (dies 29, 30 i 31), suposarà una trobada performativa entre diferents companyies i artistes locals i nacionals per a posar en escena un total de sis espectacles, i al qual seguirà L’art (dies 30 i 31), un muntatge de Los Torreznos on la complexitat artística s’aborda des d’una perspectiva senzilla i plena d’humor. Per a mitjançats de novembre quedarà l’última proposta del gènere en aquesta nova temporada, El lloc on es fan les coses (del 12 al 15), a càrrec de Taller Plaer, i composta per una peça de sala (El esfuerzo constante de ganarse la vida) i quatre peces itinerants situades en llocs tan diversos com una fàbrica, un centre d’innovació, un abocador o un museu.

LA DANSA IRROMP AL NOVEMBRE

Encara que al setembre ja estarà present gràcies al Certamen Coreogràfic del Festival 10 Sentidos (dia 20), serà a partir de novembre quan la dansa inunde definitivament la programació de La Mutant. Primer amb Get No (dia 6), un muntatge de la companyia La Quebrá sobre la fugacitat del temps i el concepte d’eternitat -integrat dins de la programació del Circuit Bucles-, i a continuació amb dos espectacles que es traslladen a la tardor després de ser cancel·lats en el seu moment per la pandèmia: Mercedes máis eu (dia 14, en el marc de Dansa València), una col·laboració entre l’artista Janet Novás i la compositora Mercedes Peón per a explorar la relació entre la dansa i la música, i Pèls de colom (dies 21, 22 i 23), on la companyia Elecedé aposta per una interacció entre la dramatúrgia lineal i la dansa contemporània. Després d’ells, Várvara (dies 27 i 28) oferirà un acostament al mite de María Magdalena a través de la música i el moviment corporal.

El mes de desembre arribarà també carregat de propostes de dansa, amb presències tan destacades com les de la coreògrafa d’origen algerià Saadia Souyah (Je danse ma langue, dia 4) o la creadora escènica Mercedes Pedroche (Artificios y leopardos, el dia 11 i en col·laboració amb l’Associació de Professionals de la Dansa de la Comunitat Valenciana). Tot això sense oblidar el treball dels valencians Fil d’Arena en Cos a Cos (E-111), que podrà veure’s els dies 12 i 13.

Més enllà de la dansa, La Mutant també programarà en els dos últims mesos de l’any esdeveniments de tall audiovisual com una nova edició de VLC Pitch Fòrum (1 de novembre) o l’emissió en directe del programa radiofònic de culte Carne Cruda (12 de novembre) arran de la col·laboració amb el Festival La Cabina. A més, la sala municipal tornarà a ser seu del Festival Internacional de Circ Contorsions amb la representació d’un espectacle per a adults (Espida, 22 de desembre) i un altre dirigit al públic familiar (Calor, 23 de desembre).

Més informació

0 comentaris

Encara no tenim comentaris!

No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?

Escriu el teu comentari

Escriu el teu comentari

tretze − onze =

torrent