25n
Orgull
Orgull

«De las pensiones de Diputació a las Becas Alfons Roig 1863-2016» i «La forma intermedia», noves propostes per a un estiu cultural en el MuVIM

Joaquín Sorolla, Ignacio Pinazo, José María Fenollera, Carmen Calvo o Victoria Civera entre altres, conformen una mostra que podrà visitar-se en el MuVIM fins al 26 de setembre

«De las pensiones de Diputació a las Becas Alfons Roig 1863-2016» i «La forma intermedia», noves propostes per a un estiu cultural en el MuVIM
01/07/2021 -

Doble inauguració aquest dijous 1 de juliol en el MuVIM amb les mostres «De las pensiones de Diputació a las Becas Alfons Roig 1863-2016» i «La forma intermedia» de l’artista Luis Moscardó.

Trenta-quatre obres procedents dels treballs realitzats pels artistes seleccionats en el marc de les Pensions i posteriorment de les Beques Alfons Roig atorgades per la Diputació de València, componen la mostra «De las pensiones de Diputació a las Becas Alfons Roig 1863-2016». Una exposició que demostra el paper constant de la Diputació en la promoció i evolució de l’art valencià contemporani. I és que molts dels més significatius artistes locals van iniciar la seua trajectòria professional gràcies a les ajudes i la promoció oferida per la Diputació, indica el director del museu, Rafael Company.

Joaquín Sorolla, Ignacio Pinazo, José María Fenollera, Carmen Calvo o Victoria Civera entre altres, conformen una mostra que podrà visitar-se en el MuVIM fins al 26 de setembre i a través de la qual s’observen «importants aspectes evolutius de la cultura artística valenciana i les construccions socials i culturals que van definir l’estatus de l’home i la dona en la societat», assenyala la comissària de la mostra Carmen Gracia.

Un ric patrimoni de la Diputació que podrà ser visitat durant tot l’estiu en esta gran exposició en la qual s’ha prestat especial atenció a «la relació de la dona amb l’art a partir de la segona meitat del segle XX», assenyala Amador Griñó, cap d’exposicions.

La forma intermedia

El Cub del MuVIM acull des de hui la mostra «La forma intermedia» de l’artista plàstic Luis Moscardó (Benigànim, 1950). Llenços, papers, cartons, escaioles… materials no convencionals i humils amb la qual acostar-nos una obra carregada de matisos i «on la pintura es condensa formant matèria, cos, sòlid i lleuger alhora, evanescent i fugitiva», descriu Pepe Cosín, dissenyador i comissari de la mostra.

Moscardó ens tempta en esta exposició a deixar-nos portar per l’estètica de la seua obra, la bellesa que hi ha en ella, amb una destresa tècnica desplegada en els múltiples matisos i textures que és capaç de mostrar-nos després de cada traç, després de cada taca. Després d’elles, després de la seua immensitat, trobarem a l’autèntica forma intermèdia.

Luis Moscardó

En 2019 exposa en Galeria Punt la sèrie Sumergidos, obra sobre diferents suports i tècniques. En 2016 instal·la en el Cercle de BBAA de València Esta noche no dormirás/La última carta. En 2015 A beautiful new world, en el Second Nanjing lnternational Art Festival de la Xina. En 2013, Presa en la masa. Pintures abstractes, quasi monocromes, amb referències paisatgístiques, en la Galeria Kir Royal. Forma part de l’exposició Trucks (Landscape & Artífex) que exposa en el Souzou Museum, la Xina. En 2010, Ceo de farrapos, una mirada sobre la poètica de Luis Pimentel, en el Museu de Lugo.

Entre 2004 i 2010 exposa en la Galeria Trama de Barcelona i Madrid diverses sèries de pintures: El linde del bosque, Viaje de invierno, de clara evocació poètica. Entre 1997 i 2007 realitza en la Galeria Punt de València diverses exposicions de pintura, tant llenços com obra sobre paper, de tall constructiu, amb referències a l’arquitectura de Barragán: Lejos había ciudades, que exposarà també a la Sala Pelaires (Palma) en 2003.

En 1999 exposa a Copenhaguen La piel quemada, Galeria Art DK. En 1997 participa en Igualdad es Diferencias, Generalitat Valenciana, itinerant per la Comunitat, Mèxic i Itàlia. Treballa en la sèrie Dolenta Memòria, que exposarà en 1994 en la Galeria la Dent del Temps, València, Galeria Trinta, Compostela i Museet far Samtidskunst, Roskilde, Dinamarca.

En 1992 exposa a París El café en Bagdad, en la Galeria Phal. En 1991 exposa Arxipèlag en la Galeria Canem de Castelló. En 1987 exposa en la Galeria Luis Adelantado diverses sèries de pastissos i pintures amb al·lusions a figures humanes esquemàtiques.

A més ha participat en diferents fires d’art: ARCO, FIAC, CHICAGO ART, ART COLOGNE, THE SOLO PROJECT BASEL, POSITIONS BERLIN ART FAIR, ESTAMPA y UNE ART. La seua obra està representada en diferents museus i col·leccions: IVAM, Col·lecció Banc d’Espanya, Fundació Bancaixa, Banc de València, Fundació Caixa Sabadell, Museet far Samtidkunst, Nanjing BaiJia Lake (lnternational Culture lnvestment Co, Ltd), Museu de Lugo i Diputació de València.

Més informació

0 comentaris

Encara no tenim comentaris!

No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?

Escriu el teu comentari

Escriu el teu comentari

quatre × 2 =