Les Arts acull la producció 'Madama Butterfly' amb entrades esgotades

Guardar

17-09-25_les_arts-_madama_butterfly
17-09-25_les_arts-_madama_butterfly

La primera producció de la pretemporada del Palau de les Arts, 'Madama Butterfly', s'estrena el pròxim 11 d'octubre amb les localitats esgotades per a totes les funcions. Tan sols queda disponible per a la seua venda el 5% de l'aforament que la llei autonòmica reserva per al mateix dia de cada representació.

Les Arts confia a emergents estrelles i a nous valors de la lírica la primera nova producció de la temporada. Diego Matheuz, en el podi, i Emilio López, en l'escena, estan immersos en els últims assajos del muntatge, que compta amb professionals de l'equip tècnic de les Arts: Manuel Zuriaga (escenografia), Antonio Castro (il·luminació) i Miguel Bosch (videocreació), juntament amb la reconeguda figurinista italiana Giusi Giustino, en l'equip creatiu.

Es tracta de la segona ocasió en què el músic de Barquisimeto dirigeix a l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, després del seu debut el passat mes de gener a Castelló. Matheuz està considerat com el nou estel del Sistema Veneçolà d'Orquestres, que té en Gustavo Dudamel a la seua batuta més internacional.

Emilio López arreplega el testimoni d'Antonio Díaz Zamora, primer valencià que va dirigir un muntatge d'òpera en Les Arts, amb 'Maror', de Palau, en 2014. El jove director valencià rep l'encàrrec de representar un dels títols més benvolguts del gran repertori, que a València han escenificat anteriorment el 'regista' nipó Keita Asari i el cineasta polonés Mariusz Treliski.

La soprano Liana Aleksanyan interpreta el paper de Cio-Cio-San, Madama Butterfly, amb el qual va debutar en La Scala de Milà sota la direcció de Riccardo Chailly. El tenor Sergio Escobar, que es va guanyar el reconeixement internacional per salvar in extremis el comiat de Zubin Mehta del Maggio Musicale Fiorentino, és Pinkerton. Completen l'elenc principal la mezzosoprano i antiga artista del Centre Plácido Domingo Nozomi Kato (Suzuki) i el baríton Rodrigo Esteves (Sharpless).

Més propostes a preus populars

Fabio Biondi protagonitza tres de les propostes de la pretemporada. El 5 d'octubre, el mestre palermità inaugura la Pretemporada en l'Auditori amb el concert 'Música Aquàtica' i un programa amb el qual omple els auditoris i teatres del món: 'Música aquàtica', de Hndel, i 'Els Boréades', de Rameau.

El 2 de novembre dirigeix també la versió en concert de 'Li cinesi', òpera en un acte de Christoph Willibald Gluck sobre les diferències culturals entre orient i occident. Les Arts reuneix un elenc de primeres veus del repertori per a aquest muntatge fruit de la col·laboració amb l'Agència Valenciana del Turisme: la soprano italiana Désiree Rancatore, la mezzosoprano sueca Ann Hallenberg, la mezzosoprano valenciana Silvia Tro Santafé i el tenor italià Anicio Zorzi Giustiniani.

Una setmana després, el dia 9, el mestre Biondi dirigeix per primera vegada Rossini en Els Arts: 'Petite Messe Solennelle', obra sacra del geni de Pésaro, amb les veus dels cantants del Centre Plácido Domingo i el Cor de la Generalitat.

La Fura dels Baus torna als Arts el 10 de novembre amb cinc funcions de 'L'amor bruixot', de Falla. Carlus Padrissa dirigeix aquest espectacle al voltant de la cèlebre gitanalla i altres obres del compositor espanyol, que combina paraula, foc, màgia, arena i aigua en una festa per als sentits.

En el podi, debuta amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana una de les joves batutes més prometedores del panorama nacional, el madrileny Andrés Salat.

Per segon any consecutiu, els artistes de la novena promoció del Centre Plácido Domingo clausuren la pretemporada amb un concert amb fragments d'òpera que dirigeix l'australià Daniel Smith.

Destacats