La famosa directora Icíar Bollaín converteix l'Horta en una comarca 'de cine'

Bollaín ja ha acabat de rodar a València, encara que ara gravarà algunes de les escenes de “Les noces de Rosa” a Alcàsser, Picassent, Catarroja, Silla i Paterna

Natxo Martínez (FILMAX)

La famosa directora Icíar Bollaín converteix l'Horta en una comarca 'de cine'
04/09/2019 -

L’Horta es converteix en una comarca ‘de cinema’. Icíar Bollaín, la famosa directora de pel·lícules com “Hola, estàs sola?” (1993), “Et done els meus ulls” (2003), “També la pluja” (2010) o “L’olivera” (2016), tria la ciutat de València i els seus voltants per a gravar el seu nou llargmetratge, “Les noces de Rosa”, una tragicomèdia, protagonitzada per Candela Peña (“Kiki, l’amor es fa”, “Pells”), que versa sobre una mestressa de casa de 45 anys que decideix prendre les regnes de la seua vida en adonar-se que sempre ha viscut per als altres.

L’Horta, L’ESCENARI DE LA NOVA PELI DE BOLLAÍN

Aquesta cinta s’estrenarà durant el 2020, quan els processos del rodatge i la postproducció hagen acabat. Ara com ara, l’equip de Bollaín continua rodant la pel·lícula al llarg de la Comunitat Valenciana. Totes les escenes, excepte algunes que tenen lloc a la ciutat de Benicàssim, estan gravades a l’Horta, comarca en la qual ja es va dur a terme l’enregistrament de la famosa i llorejada pel·lícula de Pedro Almodóvar “Dolor i glòria” (2019), rodada en diferents ubicacions del municipi de Paterna.

Natxo Martínez (FILMAX)

Fa unes quantes setmanes, vam veure Bollaín gravant una escena en la qual el personatge principal corre una espècie de marató en el llit del riu Túria de València. Però la nostra ciutat no és l’únic lloc al qual ha acudit la realitzadora per a gravar la seua última pel·lícula, ja que, durant aquesta tardor es rodaran les escenes que falten de la cinta en diversos municipis de la comarca. Segons ha informat la productora, aquests són Alcàsser, Picassent, Catarroja, Silla i Paterna.

LA LLUMINOSITAT DE VALÈNCIA

Bollaín ja va rodar un dels seus últims films a València, “L’olivera” (2016), protagonitzat per Anna Castillo i Javier Gutiérrez. Ara, amb “Les noces de Rosa, ha afirmat a diferents mitjans de comunicació que “aquesta història podria succeir en qualsevol part, però València i Benicàssim presten la seua lluminositat, la seua bullícia i la seua alegria de viure -amb una bona traca de petards inclosa- a la història de Rosa i eixa família seua invasiva, sorollosa, egoista i una mica surrealista, però també molt afectuosa.”

Pedro Almodóvar també va declarar que, entre altres coses, va vindre a rodar a Paterna per la seua lluminositat, per la lluminositat tan especial dels paisatges de la ‘terreta’. El realitzador manxec va asseverar que “volia contraposar els records ombrívols i d’humiliació que té una mare pobra de la postguerra, amb la il·lusió del xiquet que es conforma a veure el sol a través de la lluerna de la cova”, i no hi havia un lloc millor per a representar aquesta sensació que les coves de Paterna.

VALÈNCIA, UNA CIUTAT DE CINEMA

València ha acollit infinitat de pel·lícules, tant d’èxit nacional com internacional, que han mostrat cadascun dels llocs més bells, emblemàtics i recòndits de la nostra benvolguda ciutat. La primera, encara que no la més famosa, va ser “Canyes i fang” (1954), de Joan d’Orduña, rodada en la mateixa Albufera on es desenvolupa l’acció de la novel·la de Vicente Blasco Ibáñez.

Altres famoses pel·lícules són “Tots a la presó” (1993) de Luis Berlanga, la també pel·lícula de Pedro Almodóvar “La mala educació” (2006), en la qual es mostra una València cèntrica dels anys 60, la producció de Disney “Tomorrowland. El món del demà” (2015), on apareix una Ciutat de les Arts i les Ciències com a edifici futurista, “La gran aventura de Mortadelo i Filemó” (2003), dirigida per Javier Fesser -director de “Campions” (2018)-, el thriller espanyol “Cent anys sense perdó”, protagonitzada per Luis Tosar i amb 2 nominacions als Goya, i “El bar” (2017), d’Álex de l’Església.

Altres produccions minoritàries o de menys recorregut als nostres cinemes són la pel·lícula d’amor juvenil i dramàtic “Estimar” (2017), que protagonitza María Pedraza (“Elit” i “La casa de paper”) i que va formar part de la secció oficial del Festival de Màlaga (2017), “La banda” (2019), una comèdia ‘a la valenciana’ amb molt bones crítiques o “Ramaya Vasthawya” (2013) que, encara que no ens sone per a res, és una de les produccions més vistes en la història de Bollywood.

Més informació

0 comentaris

Encara ho tenim comentaris!

No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?

Escriu el teu comentari

Escriu el teu comentari

tretze + un =

Bonica fest 2019
turismo salou