Descobreix les millors rutes amb bicicleta

A València Extra, t'oferim cinc rutes per a practicar esport a la Comunitat Valenciana

Guardar

Font: furgocar.es

Si este cap de setmana vols fer un pla distint, a València Extra et proposem algunes de les millors rutes amb bici perquè disfrutes de la naturalesa mentre practiques esport.

Font: bttrackmania-mviana.blogspot.com Font: bttrackmania-mviana.blogspot.com

La Comunitat Valenciana té racons espectaculars i, a més, de magnifiques platges i monuments històrics, també compta amb rutes d'interior que vos deixaran amb la boca oberta. Per este motiu, volem destacar 'La Foia de Buñol'. Esta ruta, que té un recorregut circular de 43,31 quilòmetres, et permet disfrutar no sols del seu paisatge muntanyós, sinó també prendre un bany refrescant en el llac de la Cova de Turche.

No obstant això, també hi ha diferents rutes que podràs practicar eixint des de València com, per exemple, 'Los Tobogans de La Coma'. El recorregut comença en l'Avinguda del Port buscant el mar per a, després, continuar fins al barranc del Carraixet. A continuació, passareu per Bétera en direcció a Entrepins, on podreu observar les trinxeres que va construir l'Exèrcit Republicano en 1938 per a defendre la ciutat de València. Per a seguir amb la ruta, es pren la Sendera de Sant Antoni de Benagéber direcció Burjassot per a agafar, per fi, els Tobogans de la Coma. Finalment, arribareu a Paterna per a dirigir-vos cap al Parc de Capçalera de València, i des d'allí, baixar per l'antic llit del riu Túria fins al punt d'eixida.

I si t'agrada la història, també et portem la ruta dels jaciments arqueològics. Seguint els passos anteriors arribareu al barranc del Carraixet fins al Molí Vell, una indústria que extreia aigua de la Real Séquia de Moncada. En este punt, és important que vos dirigiu al polígon industrial de Bétera, que heu de creuar per a arribar al primer jaciment arqueològic: Les termes romanes de l'Horta Vella. Ja de volta, passareu pel segon jaciment que serà l'alqueria musulmana de la Torre Bofilla. Finalment, esta ruta et permetrà descobrir les restes del poblat Tos Pelat. I per a finalitzar este recorregut de, aproximadament, dos hores i mitja haureu de dirigir-vos a la cerca del barranc de Massarojos, per a travessar l'horta nord i arribar a l'antic llit del Túria.

Font: turisvalencia.es Font: turisvalencia.es

Però a més, si eres amant de la naturalesa, no et pots perdre esta espectacular ruta en què podràs visitar un lloc emblemàtic de València: L'Albufera. Seguint el carril bici cap a l'Autopista d'El Saler passarem per Pinedo, on podràs fer una parada per a refrescar-te en la platja, fins a arribar al poble d'El Saler. En este punt vos oferim dos opcions: D'una banda, seguir per l'interior, ja que la ruta és molt més segura i adequada per a les bicicletes o d'un altre, continuar per la carretera fins a arribar al nostre destí.

Per a finalitzar estes rutes, a València Extra també volem destacar un recorregut que, a pesar de no formar part de València, té molt encant. Per este motiu, volem mencionar la ruta de 'Ojos Negros'. Este recorregut, que compta amb diferents nivells, comença en la via verda de Barraques (Castelló) i acaba a Algimia d'Alfara (València) . Per a tots aquells interessats, Renfe oferix un tren especial per a acostar a tots els ciclistes fins al punt d'eixida.

Com veieu, a València Extra t'oferim una alternativa molt saludable per a passar un cap de setmana en contacte amb la naturalesa. T'animes?