25n
25N
25N

“Reinventar-se o morir”, així s'han adaptat els concerts en directe

Es reclama apostar per la cultura, un dels sectors més afectats per la crisi

Xisco Navarro

“Reinventar-se o morir”, així s'han adaptat els concerts en directe

Distàncies respectades en la cua dels concerts, gel hidroalcohòlic, grups separats amb distància, desinfecció dels lavabos i mascareta totalment obligatòria.

Així han sigut molts dels concerts de música en directe celebrats en la Comunitat Valenciana. A través del missatge “La cultura és segura”, es pretén reconéixer la importància del sector i, al no registrar-se cap contagi en els concerts, que no es pare i que no es confine.

Ja durant el confinament, el sector cultural es va convertir en una via de fugida per a molts. A través de concerts en diferit, directe i xicotetes ‘covers’, molts artistes van optar per col·laborar i ajudar a la ciutadania en els moments més difícils, amb allò que els fa més especials: la música.

Amb molta dificultat, esforç, il·lusió i amb poques ajudes, el sector cultural va començar a obrir les portes amb un total gir de les seues tradicionals interpretacions en directe. Les empreses d’aquest sector, unes de les més afectades per les restriccions imposades durant la crisi sanitària, s’han reinventat durant aquest estiu per a desenvolupar esdeveniments segurs. En conseqüència, s’han pogut celebrar concerts, amb totes les mesures de seguretat necessàries i amb 0 contagis provinents del sector.

Candela Valls acaba d’acabar el Grau Professional de Percussió i destaca que és el moment que més cal apostar per la cultura. El passat 9 d’agost va acudir al concert del grup de música Izal, del cicle ‘Nits al Carme’ en la Marina de València. “Tenia una mica de por que no es compliren les mesures de seguretat”, comenta. No obstant això, es va emportar una grata sorpresa en observar que hi havia un control exhaustiu perquè aquestes es compliren. De fet, fins als intèrprets del mateix grup van mantenir les distàncies entre si i van estar tot el concert asseguts. Així mateix, Candela comenta la bona organització que tenia la col·locació les cadires: “estaven distribuïdes per grups, tu estaves amb el teu i amb molta distància respecte dels altres”.

El concert de Sofía Ellar, també en els ‘Nits al Carme’ de la Marina de València, va demostrar que la cultura sí que és segura, encara que per a alguns va ser dur no poder ballar al ritme de les cançons. Així ho declara Àngela Bueno, ballarina pertanyent a la Jove Companyia de Dansa Gerard Collins, que destaca el control exhaustiu perquè es compliren les mesures: “per a consumir una beguda, et podies llevar la mascareta només per a beure un glop, després te la tornaves a posar”. Va ballar amb les mans, va alçar els braços i va cantar tot el que va poder, perquè “la cultura es pot gaudir igualment” i és molt important “per a la gent que viu d’això i també per a aquells que la consumeixen”.

A Castelló la cultura també ha apostat per actuacions en directe, com el cicle “Nits al Claustre”, que compta amb 8 actuacions cada dijous en el Museu de Belles Arts. El cicle ha inclòs una programació molt variada, passant per estils des del jazz clàssic, pop, música mediterrània fins a la poesia. Els concerts han comptat amb limitació d’aforament i amb les pertinents mesures de seguretat.

Hui en dia, el sector de la música en directe sol·licita a la Conselleria de Sanitat transparència i previsió en els criteris d’autorització dels esdeveniments. Així com també les polítiques de cancel·lacions i que es puga obrir una taula de diàleg per a la seua valoració.

Més informació

0 comentaris

Encara no tenim comentaris!

No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?

Escriu el teu comentari

Escriu el teu comentari

catorze − 9 =

CCCC
torrent