Compromís reclama a Montero un fons especial per a l'atenció sanitària a l'estiu de desplaçats

Compromís ha reclamat al Senat que el Govern central destine un fons sanitari especial a la Comunitat Valenciana com a autonomia que augmenta la seua pressió assistencial a l’estiu a conseqüència de la presència de desplaçats d’altres regions, per a reforçar l’atenció de cara al control de la pandèmia de Covid-19 el pròxim estiu una vegada concloga la desescalada.
L’objectiu és destinar aqueixos diners al reforç dels equips de personal d’atenció primària en els centres de salut, a la compra de material específic, cobertura farmacèutica i altres mesures per a garantir la correcta atenció sanitària a la població, ha informat la coalició en un comunicat.
El senador Carles Mulet ha demanat a la ministra d’Hisenda que abone “d’una vegada” el pagament del Fons de Garantia Assistencial (FOGA) històric del Ministeri de Sanitat a la Generalitat pendent. “Que no embulle, pague el que ens deu i es deixe de lliuraments a compte i més FLA, ja que és un atzucac per a la nostra autonomia i un sobreendeutament que no ens mereixem”, ha indicat.
Ha recordat que el deute amb la Generalitat ha sigut quantificada en més de 400 milions d’euros i la Comunitat, “vulga reconéixer-ho la ministra o no, ha realitzat un gran esforç en material, hospitals de campanya i prevenció de la pandèmia” i no pot seguir així “si tot aquest treball no es reconeix i es paga en la justa mesura que ens correspon”.
“Això de l’Estat amb els valencians és un ròssec intolerable”, ha denunciat.
No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?
Escriu el teu comentari