La Generalitat donarà ajudes "immediates" d'entre 750 i 1.500 euros a autònoms
Ximo Puig ha anunciat que també s’està treballant en mesures per a ajudar les quasi 146.000 persones afectades pels ERTE a la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat una partida d'”ajudes immediates” d’entre 750 i 1.500 euros per a autònoms i autònomes de la Comunitat Valenciana. Així ho ha avançat aquest matí en una roda de premsa virtual en la qual ha comunicat que demà s’explicaran els detalls.
Després de decretar-se l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus el passat 14 de març i haver-se suspés la producció i serveis en molts sectors, Puig ha lamentat que “l’activitat econòmica ha baixat a nivells extraordinaris”, per la qual cosa la Generalitat Valenciana tractarà de complementar les ajudes econòmiques del Govern central centrant-se especialment en els autònoms i autònomes.
Com ja va assenyalar la setmana passada, aquesta partida serà de 57 milions d’euros i hui ha concretat que seran “ajudes immediates” urgents d’entre 750 i 1.500 euros, encara que demà, quan es publique el decret, es coneixeran quines són les condicions específiques per a rebre-les, “ja que encara s’estan negociant algunes qüestions”. No obstant això, el president ha insistit que l’objectiu és “arribar al nombre més gran possible d’autònoms i autònomes beneficiàries”.
D’altra banda, Puig ha explicat que una altra de les actuacions que durà a terme la Generalitat Valenciana serà “pagar el que es deu”. En aquest sentit, ha anunciat que s’estan mantenint reunions amb el Ministeri d’Hisenda per a pagar els serveis que fins ara no s’havien pagat des de l’administració pública per falta de liquiditat. “En els pròxims dies s’espera pagar als proveïdors i a pimes perquè tinguen la millor liquiditat en aquest moment”, ha declarat.
El president també s’ha referit als ERTE, que segons la Conselleria d’Economia afecten 145.803 treballadors i treballadores de la Comunitat Valenciana pels 24.272 expedients presentats fins hui i que van creixent amb el pas dels dies. En aquest cas, ha assenyalat que ha demanat al Govern d’Espanya que flexibilitze el marc general que regula els ERTE per a millorar la situació d’aquestes persones “i que cobren com més prompte millor”.
Així mateix, ha indicat que la Generalitat Valenciana també dotarà d’ajudes a aquestes persones, encara que serà la setmana que ve quan es coneguen detalls després de debatre’s en la Mesa de Diàleg Social.
No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?
Escriu el teu comentari