Mireia Ferrer, comissària de ‘Memoria de la modernidad’: “El sostre de vidre existeix també en el món de l’art”

Ferrer participa aquest divendres juntament amb el també comissari de la mostra, Rafael Gil, i les artistes Carmen Calvo i Paloma Jover, en la taula redona ‘Lo que pintan las mujeres’

Mireia Ferrer, comissària de ‘Memoria de la modernidad’: “El sostre de vidre existeix també en el món de l’art”

Moltes dones es van presentar, algunes van guanyar i van aconseguir desenvolupar una carrera artística. No són excepcions i l’arxiu de la Diputació de València permet constatar-ho. És el que afirma Mireia Ferrer, una de les comissàries de la mostra ‘Memoria de la modernidad’, que es pot visitar a Requena fins al pròxim 3 de setembre.

Ferrer participa aquest divendres amb un altre dels comissaris de la mostra, Rafael Gil, i de les artistes Carmen Calvo i Paloma Jover en la taula redona ‘Lo que pintan las mujeres. Mujeres artistas en la colección artística de la Diputación de Valencia’, una iniciativa amb la qual es pretén visibilitzar i donar protagonisme a les artistes des de la seua participació en els concursos artístics de la Corporació provincial.

“La presència de dones artistes ve des de lluny. Des dels anys 40 hi ha prou dones que es presenten i concursen amb els homes, fins i tot en el franquisme”, ha assenyalat Mireia Ferrer, qui ha afegit que el discurs tradicional que les dones solament es dedicaven a l’art com un hobbie no és cert: “Ser valedora d’una de les beques implicava anar-se a l’estranger i desenvolupar una carrera artística”.

La primera dona becada de la Diputació de València va ser Aurora Valero en 1961, però ja dos anys abans, el nombre de candidatures presentades a aquest certamen de pensions era paritari, ja que va haver-hi quatre candidats homes i quatre dones. No obstant açò, malgrat l’evident presència femenina, les artistes no aconseguien la mateixa visibilitat que els seus companys de professió.

Un fet que continua present en l’actualitat. “L’obra de Carmen Calvo és comparable a Iturralde o Sempere, és de les més visibles. Però també està l’escultora Ángeles Marco, que no té la mateixa consideració que Andreu Alfaro o Miquel Navarro. El sostre de vidre existeix també en el món de l’art”, ha assegurat la comissària Mireia Ferrer.

Una altra de les participants en la taula redona, l’artista Paloma Jover, reafirma l’argumentació de la també professora del departament d’Història de l’Art de la Universitat de València, encara que amb matisos. Coincideix en la necessitat de revisar la història de l’artista “per a col·locar la figura de la dona en el lloc que mereix”, però creu que en l’actualitat la situació està equiparada entre tots dos sexes.

“És cert que és difícil accedir a determinats àmbits, però tot té a veure amb la nostra consciència i la nostra lluita per trobar eixe espai”, ha afirmat Jover. La taula redona tindrà lloc en la Iglesia de San Nicolás de Requena a les 19 de la vesprada en el marc de les activitats paral·leles de la mostra ‘Memoria de la Modernidad’. L’entrada és lliure i l’aforament limitat.

Més notícies

0 comentaris

Encara ho tenim comentaris!

No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?

Escriu el teu comentari

Escriu el teu comentari

5 × 3 =

rambleta
forum empleo alcasser
gasmo
ACST Torrent
Aplicacion movil
Anunciate en Valencia Extra