Les Arts inicia la venda general d’entrades i abonaments no renovables per als espectacles de la Temporada 2016-2017

Les Arts inicia la venda general d’entrades i abonaments no renovables per als espectacles de la Temporada 2016-2017
14 octubre
07:10 2016

El Palau de les Arts Reina Sofia inicia hui la venda general d’entrades i abonaments no renovables per als espectacles de la Temporada 2016-2017.

A aquest efecte, el centre d’arts habilita els diferents canals de venda: la seua pàgina web www.lesarts.com, la línia telefònica 902 202 383, Instant Tiquet -en el telèfon 902 444 300-, així com en les taquilles dels Arts.

Per segon any consecutiu, l’enclavament cultural ha dissenyat un programa d’abonaments no renovables que combinen les diferents propostes de la programació. Els descomptes oscil·len entre el 25% i el 70% de l’import de la localitat en funció del col·lectiu beneficiari i del tipus d’espectacle.

D’aquesta forma, el ventall de possibilitats inclou un abonament que reuneix els concerts de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, un altre dedicat a la música de cambra, un tercer que engloba la programació del Teatre Martín i Soler i l’abonament 3 Sales que agrupa en cinc modalitats diferents espectacles en Sala Principal, Auditori i Teatre Martín i Soler.

Per als més joves, a més, Les Arts reedita i amplia l’abonament Jove a les Arts, dirigit a menors de 30 anys i titulars del Carnet Jove que, des de 63,60 euros, podran gaudir de quatre títols de la temporada: “I vespri siciliani”, de Verdi; “Werther”, de Massenet; “The Turn of the Screw”, de Britten, i el ballet “El sombrero de tres picos”

Temporada de grans estrelles

Plácido Domingo, Gregory Kunde, Mariella Devia, Anna Caterina Antonacci, Daniela Barcellona i Vivica Genaux són les principals estrelles de la programació de la Temporada 2016-2017, que abasta des del Barroc fins a l’òpera del S.XX a més de grans títols del repertori.

“I vespri siciliani”, de Verdi, inaugura la temporada al desembre amb Roberto Abbado en el fossat i un repartiment de primer nivell: el tenor Gregory Kunde, la soprano Anna Pirozzi, el baríton Juan Jesús Rodríguez i el baix rus Alexánder Vinogradov. Davide Livermore és el responsable de la posada en escena d’aquesta producció de la ABAO i el Regio di Torino, que va ser triada pel “Musical America” com un dels deu millors espectacles del 2012.

Li segueix, en el mes de gener, un espectacle inèdit: “Philemon und Baucis”, de Haydn, una òpera per a marionetes en el Teatre Martín i Soler a càrrec de la companyia Carlo Colla i Figli, sota la batuta de Fabio Biondi.

“La Traviata”, de Verdi, torna a la programació al febrer amb l’exuberant producció de l’Òpera de Roma, amb el segell de la cineasta Sofia Coppola i vestuari de Valentino, a més d’un repartiment estel·lar amb Plácido Domingo com Germont juntament amb Marina Rebeka i el tenor Arturo Chacón-Cruz en els papers de Violetta Valéry i Alfredo Germont. Dirigeix Ramón Tebar.

Els mesos de març i abril s’estrena la primera nova producció de la temporada, “Lucrezia Borgia”, de Donizetti, que signa Emilio Sagi. Fabio Biondi aborda una de les partitures més exigents del compositor, especialment per al seu paper protagonista, que recau en la diva Mariella Devia, qui compartirà escenari amb Silvia Tro Santafé, la mezzosoprano valenciana més internacional.

El mes de maig està dedicat a l’òpera francesa, amb “Werther”, de Massenet, que dirigeix Henrik Nánási, director titular de la Komische Oper de Berlín. Werther és el paper de referència per a tenor per les seues exigents notes, que encarnarà Jean-François Esborres, encastellat per la crítica després de substituir a Nova York a Jonas Kaufmann en aquest mateix rol. Al seu costat canta una de les veus més fascinants del panorama, la mezzosoprano Anna Caterina Antonacci. Jean-Louis Grinda és el director d’escena d’aquest nou muntatge que Les Arts coprodueix amb l’Òpera de Muntanya-Carlo.

Al juny, el centre d’arts fa una incursió en el repertori del S. XX i en l’obra de Britten amb “The Turn of the Screw”, en el Teatre Martín i Soler. Christopher Franklin es posa al capdavant dels cossos estables de les Arts amb aquesta obra mestra d’intrigant argument, en una nova producció de Davide Livermore.

Eixe mateix mes, el dia 15, l’Auditori alberga una òpera en format de concert-espectacle. Fabio Biondi descobreix una altra ‘raresa’ del Barroc: “Piramo i Tisbe”, de l’alemany Johann Adolf Hasse, amb la ‘cosina donna’ Vivica Genaux com a principal estel.

Rossini tanca les propostes operístiques amb la seua primera òpera de maduresa, “Tancredi”, amb Roberto Abbado com a director musical en un muntatge d’Emilio Sagi per a l’Opéra de Lausanne i el Teatre Municipal de Santiago de Xile. Daniela Barcellona, mezzosoprano rossiniana de referència és Tancredi. Li acompanyen en l’elenc, la soprano Jessica Pratt i l’aclamat tenor xinés Yijie Shi.

Ballet, concerts i música de cambra

Per segon any consecutiu, la programació inclou un espectacle de ballet. Del 21 al 24 d’abril, en la Sala Principal, el director del Ballet Nacional d’Espanya, Antonio Najarro, ofereix un espectacle-homenatge a Antonio Ruiz Soler, ‘Antonio el Balarín’, en el qual es reposaran diverses de les seues coreografies més emblemàtiques, entre elles “El sombrero de tres picos”.

Obres de diferents estils i etapes comprenen l’oferta de concerts per a la Temporada 2016-2017. Fabio Biondi dirigeix en l’Auditori “Israel in Egypt”, el 22 de desembre, un oratori de Händel, compositor del qual el director musical de les Arts és un gran coneixedor.

El 6 d’abril és la data de l’estrena d’una nova obra de Francisco Coll, “Mural”, que s’ofereix juntament amb “Das Lied von der Erde”, de Mahler, amb el tenor Gregory Kunde. Per la seua banda, l’11 de maig, Francesc Perales dirigeix al Cor de la Generalitat en “Missa del Papa Marcelo”, de Palestrina.

Una altra novetat de la temporada és el retorn de la música de cambra a l’oferta artística. Un projecte que, sota la supervisió de Fabio Biondi i els professors de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, pren forma en tres sessions en l’Espai Els Bous: ‘Entorn de Mozart’, ‘Itàlia més enllà de l’òpera’ i ‘Alemanya barroca’.

tags
Compartir

Notícies relacionades

0 comentaris

Encara ho tenim comentaris!

No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?

Escriu el teu comentari

Escriu el teu comentari