Generalitat i Fundació Bancaixa reten homenatge el pintor valencià Ignasi Pinazo, que va transitar de la tradició al modernisme

Generalitat i Fundació Bancaixa reten homenatge el pintor valencià Ignasi Pinazo, que va transitar de la tradició al modernisme
04 octubre
07:00 2016

La Generalitat i la Fundació Bancaixa reten homenatge al pintor valencià Ignasi Pinazo Camarlench amb una exposició que mostra l’evolució de l’artista, que amb fortes referències de la tradició pictòrica va anar explorant noves tècniques modernistes.

L’exposició, que tindrà doble seu al Museu de Belles Arts de València i Fundació Bancaixa, se centra en la història i el retrat en l’obra del pintor i estarà oberta al públic des del 4 d’octubre fins al 8 de gener de 2017.

La presentació de l’exposició ha sigut realitzada pel president de la Fundació Bancaixa, Rafael Alcón, junt amb els comissaris de l’exposició José Ignacio Casar Pinazo, director del Museu de Belles Arts, i Javier Pérez Rojas, catedràtic especialista en Pinazo de la Universitat de València.

Al Museu de Belles Arts es podrà veure l’exposició ‘Pinazo. La història i el retrat. De la gran tradició al modernisme’. Aquesta proposta inclou 79 obres que pertanyen, d’una banda, al cicle evolutiu de la seua pintura històrica i, d’una altra, al cicle biològic de la imatge del pintor des de la tradició fins al modernisme.

De les obres que es mostren al Museu de Belles Arts, cal destacar que s’exhibeixen, per primera vegada a València, ‘Últims moments del rei en Jaume’ (en la versió que va ser premiada en l’Exposició Nacional de 1881 i que és propietat del Museu del Prado); ‘La Caritat’ (pertanyent al MNAC), i cinc peces més (dos autoretrats, el retrat de Federico Vañó, un nu masculí i un anacoreta).

En la Fundació Bancaixa, amb la col·laboració de BNP Paribas Wealth Management, es podrà visitar la mostra ‘Pinazo. De la gran tradició al modernisme: el retrat’, integrada per 52 obres procedents d’una vintena de col·leccions públiques i privades que mostren la importància del retrat en l’obra de Pinazo, una disciplina pictòrica clau en la producció de l’artista valencià i que li va valdre el màxim reconeixement.

En aquesta seu s’exhibeixen per primera vegada en els últims cinquanta anys els retrats de ‘María Pampló’, ‘María Teresa Laval’, ‘El tio Capa’, ‘La comtessa de Trénor’ i dos retrats d’Emilia Marqués. I per primera vegada es poden contemplar junts la sèrie de retrats de la ‘Família Jaumandreu’.

L’exposició mostra el pintor valencià que va saber desenvolupar un nou discurs pictòric sense oblidar les seues afinitats amb mestres com ara Velázquez, Ribera o Goya. Ignasi Pinazo Camarlench es presenta en aquesta exposició com un pintor audaç, amb fortes referències a la tradició pictòrica llegida i interpretada a través del seu coneixement de les col·leccions del Museu de Belles Arts de València, capaç d’enfrontar-se amb austers mitjans als nous problemes plàstics que s’anunciaven al final del segle XIX i hàbil per a finalitzar un període de pintura històrica, en el qual proposa relats que connecten amb el present tant des de punts de vista simbòlics com plàstics.

A més, es realitzaran activitats paral·leles i vinculades a l’exposició com ara un cicle de conferències, de novembre fins al pròxim mes de desembre, una projecció cinematogràfica, activitats didàctiques i visites guiades.

En l’exposició han col·laborat amb la cessió d’obres el Museu del Prado, el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM), la Diputació de València, la Casa Museu Pinazo, el Museu Sorolla, l’Ajuntament de Godella, el Museu Nacional de Ceràmica i Arts Sumptuàries González Martí, el Congrés dels Diputats, el Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, el Cercle de Belles Arts de València, Lo Rat Penat, el Museu Municipal d’Alzira i col·leccionistes privats, a més dels fons del mateix Museu de Belles Arts de València i de la Fundació Bancaixa.

Notícies relacionades

0 comentaris

Encara ho tenim comentaris!

No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?

Escriu el teu comentari

Escriu el teu comentari