València Extra

El Museu de Belles Arts incorpora a la seua col·lecció permanent ‘La flagel·lació de Crist’, de Vicent Castelló

El Museu de Belles Arts incorpora a la seua col·lecció permanent ‘La flagel·lació de Crist’, de Vicent Castelló
29 novembre
07:00 2016

El quadre barroc ‘La flagel·lació de Crist’, de Vicent Castelló, serà incorporat a la col·lecció permanent del Museu de Belles Arts segons ha explicat la directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga que ha presentat l’obra junt amb el director del Museu de Belles Arts de València, José Ignacio Casar, i el subdirector general de Museus Estatals, Miguel González.

En concret, el quadre estarà penjat a la sala de Ribalta, quasi davant de ‘Preparatius per a la crucifixió de Crist’, de Juan Ribalta. Vicent Castelló és el gendre de Francesc Ribalta, que junt amb Joan Ribalta, formen el taller dels Ribalta.
El quadre va ser adquirit en una subhasta privada el passat mes d’agost per part de la Direcció General de Belles Arts i Béns Culturals i d’Arxius i Biblioteques del Ministeri de Cultura, a petició del Museu de Belles Arts de València per un cost de 5.600 euros.

El Museu de Belles Arts de València va manifestar l’interés en la compra d’aquest quadre perquè és una pintura d’un artista valencià del qual a penes hi ha obra de grans mides al Museu i perquè l’obra respon a la nova disposició del museu de potenciar l’art valencià que recull el Pla Museològic.

Carmen Amoraga ha destacat la col·laboració de les institucions i la suma d’esforços per a enriquir la col·lecció del Museu de Belles Arts. “La compra d’aquesta obra de Vicent Castelló se suma a la que recentment es va realitzar de la ‘Mare de Déu de l’Almoina’, del mestre dels Perea, i que també serà incorporada en breu, després de la seua restauració, al Museu de Belles Arts de València”, ha afirmat Amoraga.

‘La flagel·lació de Crist’, un oli sobre tela de 219×180 cm d’alt, la data del qual no es pot precisar. Vicent Castelló (1580-1636) després de casar-se amb la filla de Francesc Ribalta es va convertir en un estret col·laborador del pintor. Se li atribueix ‘La Coronació de la Mare de Déu’, que precisament posseeix el Museu de Belles Arts de València, ‘El descens al limbe de les agustines de Segorbe’, ‘El martiri de santa Caterina’ i ‘L’adoració dels pastors’.

Notícies relacionades

0 comentaris

Encara ho tenim comentaris!

No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?

Escriu el teu comentari

Escriu el teu comentari